13 октомври 2006

Долгата опашка

[лекториран]

Долгата Oпашка е термин со кој се опишуваат деловните и економски модели на компании како Амазон или Нетфликс. Потекнува од статистиката и се однесува на дистрибуции кај кои прво има популација со висока амплитуда, по која следува „долга опашка“ од настани со ниска амплитуда, кои кумулативно може да бидат повеќе или потешки од оние „високите“.

Во однос на Интернет, Долгата Oпашка (The Long Tail) првпат е употребена од уредникот на списанието „Вајерд“ Крис Андерсон во 2004 година, врз база на есеј од Клеј Ширки, кој забележал дека релативно мал број блогови имаат многу линкови кон нив, додека до долгата опашка од милиони други поединечни блогови водат релативно малку линкови.

Андерсон, кој во меѓувреме има напишано и книга на темата, тврди дека иднината на продажбата е на производи за кои има мала побарувачка или обем, но кои колективно може да се продадат во поголемо количество од некои хит-производи. Во основа, се работи за премин од масовен пазар кон милиони ниши. Овој пристап, во комбинација со каналите за дистрибуција што ги отвора користењето Интернет, отвора огромен потенцијален пазар во сите стопански гранки.

Покрај издавањето на книгата, Андерсон има отворено блог на кој ги следи темите изложени во неа, презентирајќи нови примери за примена на концептот во реалниот живот. На блогот се достапни и написи и извадоци од книгата, полезни за вовед во концептот.


ЗА ВЕБ-САЈТОТ

Дополнување: често
Брзина: брзо
Функционалност: одлична
Код: тајппад
Дизајн: блогерски
Навигација: стандардна
Пребарувач: нема
Клучни зборови: нема
Јавен бројач: нема
РСС/Атом: има
Гугл-ранг: 7/10
Јазици: англиски
Адреса: longtail.typepad.com

Нема коментари: