30 април 2005

А9 – машината за пребарување во сопственост на Амазон

[нелекториран]

А9 е машина за пребарување чија организациона структура се базира на интегрирање податоци од разни извори, почнувајќи од резултатите за текстови и слики од Гугл, но и од базата со книги што се продаваат преку книжарницата Амазон, референци од Гурунет, филмови од ИМДБ и анализа на сурфањето на корисниците на нивната сопствена лента со алатки (toolbar).

А9 се издвојува од бројната конкуренција поради нивниот нагласок не само на пребарувањето, туку и на „организирањето и запомнувањето на информациите – сè на едно место“. Сите пребарувања се запишуваат и корисникот добива информација дали се работи за нови резултати или веќе има кликнато на нив, а може и да се разгледуваат по датум.

Особено полезно кај резултатите е што покрај вообичаените наслов, линк, кус опис и големина на страницата има можност да се видат и подетални информации за сајтот (site info) и тоа во две форми – концизно, преку стриповско облаче кое се појавува во слој над тековниот или опширно, преку посебна страница.

Концизните информации го опфаќаат рангот на сајтот (не е ист со рангот од Гугл) при што помала вредност укажува на популарен сајт, колку сајтови од базата линкуваат до него, неговата брзина и кога е првпат поставен. Подеталниот приказ укажува и на тоа кои сајтови се „слични“ со тековниот, презентирајќи линкови до оние кои ги посетувале неговите преостанати посетители.

Иако е тешко веројатно дека А9 ќе го преземе приматот на Гугл на глобално ниво, резултатите што ги дава може добро да послужат при правење на споредби на ефектот на повеќе сајтови кај популацијата што го користи неговиот софтвер, која претежно доаѓа од САД. Ова е особено важно за заинтересираните за е-трговија (e-commerce).

Дополнување: автоматски
Брзина: брзо
Функционалност: многу добра
Код: ДХТМЛ и др.
Дизајн: текстуален
Навигација: стандардна
Пребарувач: има
Клучни зборови: нема
Јавен бројач: нема
Гугл-ранг: 9/10
Јазик: англиски
Адреса: www.a9.com

Нема коментари: